Фактите са следните:
1. Билетите за градския транспорт във Враца са като напечатани в гараж на евтин принтер.
2. Самото изрязване на билетите не е абсолютно симетрично и текстът е накриво напечатан, което не се забелязва при билети напечатани от БНБ или МФ, заради огромните обеми, които печатат.
3. На билетите ясно пише, че отговарят на образец МФ серия А 2017, но това е съмнително, защото билетите издавани от министерството на финансите имат няколко отличителни белези, които тези билети нямат (водни знаци, светло-отразители черта по средата и др.)
4. Билетите са напечатани на евтина хартия.
5. Създава се обосновано предположение, че билетите не са реално напечатани от министерството на финансите, а се печатат вероятно някъде в гр. Враца на евтин принтер.
6. Ако точка пета е вярна, то това е предпоставка за корупционна практика (т.е.например ако теоретично се напечатат три пъти 1000 броя билети с едни и същи серийни номера, и тези билети се реализират като продадени, дори и в различни бутки за продажба на билети, то биха се получили 2000лв безотчетни приходи, които ще са „джоп пара” за този, който прибира и отчита приходите).
7. За да не се получат такива безотчетни приходи, каквито точка 6, допуска трябва да се упражнява постоянен контрол, която отнема много човешки фактор.
8. Този човешки фактор по контрол на приходите , може да бъде много лесно заменим – просто като се спази закона, и в градския транспорт на Враца просто започнат да се издават касови бележки, които да са свързани с дистанционна връзка с НАП, и отчитането на приходите стане в реално време. Въвеждането на касови апарати, би спестило на врачани, много разходи, като например този, това един човек да печата билети, друг човек да продава билети в бутка, трети да го проверява в автобуса, четвърти да отчита приходите (дано само този дето отчита приходите, да не се познава с този дето ги печати билетите).
9. Не-въвеждането на касови апарати в автобусния транспорт във Враца, (с което се нарушава закона, който задължава тяхната употреба, вместо билето-издаването), и елементарно напечатаните билети без защитни знаци, и неотговарящи на критериите на Министерството на финансите създават у гражданите на Враца, обосновано предположение за наличие на корупционна практика в градски транспорт Враца.
Подобни практики, които предизвикват съжаление у гражданите се наблюдават и във Варна, където една от най-доходните и препълнени линии – тази за Златни пясъци е дадена на концесия на офшорна фирма превозвач-изпълнител. Тази линия, макар и препълнена е все на загуба или с малка печалба. Как да не ги съжали човек? Там билетите са с пет или шест цифри, но там транспортните работници са се постарали повече, визуално да изглеждат добре.
Все пак да е честита новата повишена цена на билетите във Враца (от 0.60 лв. на 1 лв. през 2017г), и нека врачани да стискат палци и да се молят - дано всички приходи да отиват в транспорта, а не в някой джоб.