Все по-малко фенове на ЦСКА и Левски пътуват за вечното дерби с влак. За пример може да се вземе снимката от 02.03.2002г направена на ЖП гара Мездра. По това време само с произволен влак (защото и фенове имаше във всеки влак за София в деня на дербито) в случая от Варна за София – може да се види колко са феновете в случая на ЦСКА. В 2002 г. нямаше 180-градусова фотография, и за това няма как да се видят на една снимка четирите препълнени вагона с фенове на ЦСКА, и единият вагон с левскари (съотношението е четири към едно, заради т.н. максимална квота на фенове от гостуваш отбор по това време – Левски имаше право само на 3000 билета).
Преминаването на организирани фенове беше истинска атракция за жителите на град Мездра. Още половин час преди да премине влакът групи от ученици (фенове на ЦСКА) отиваха на малкото игрище в Каменни кариери – Завод Искър и качвайки се на оградите поздравяваха феновете. На самата ЖП Гара Мездра идваха хора само за да видят, някои да нахулят противника, скачащият влак с фенове (влаковете наистина подскачаха, защото феновете организирано скачаха във вагоните вътре). Отделно от това цял голям автобус марка Чавдар с фенове на ЦСКА в същия ден тръгна от пред сградата на РПУ-то в Мездра с БЕЗПЛАТНА екскурзия до София (като за това оставаха обосновани предположения у феновете на Левски, че отборът на ЦСКА е толериран и субсидиран не-регламентирано на общинско ниво).
Днес в навечерието на дербито – със сигурност може да се предположи, че същият влак (в същото часово време пътуваш за София, днес русенски влак), няма да има фенове, или те ще са най-много колкото да се напълни едно купе, Така е вече, на всяко дерби вече. Агитките ще са толкова малобройни във влаковете, че дори и малкото фенове, ще си скриват своите шалове под дрехите, и няма да ги демонстрират публично. Днес с БДЖ в посока вечното дерби пътуват предимно ученици (които имат 50% намаление от цената на билета), или някой заблудил се фен, търсещ емоцията от пътуването в обществения транспорт. Не са редки случаите в който 4-5 служители на МВР от транспортна полиция проверяват и докладват на своите колеги с насмешка, че в даден влак има само един фен.
По-важните причини почти да ги няма вече феновете във влаковете са следните:
1. Обезлюдяването на градовете – стотици хиляди млади хора напуснаха за тези 15г държавата.
2. Много от фракциите организираха собствени автобусни транспорти, наемайки си автобуси, това в миналото беше по-трудно. Днес това дори е по-евтин за пътуване вариант.
3. Систематичните действия на органите на МВР за контрол на феновете с които действия, пътуващите в БДЖ бяха подлагани през годините на 100% проверка на документи, последващо профилиране и следене, забрана за пиене на алкохол във влаковете. На всеки засечен да пътува за дербито с влак, МВР му лепваха етикет – фен! Полицията действаше като държавна сигурност и дори вграждаха поставени фенове, които да им докладват от „кухнята на нещата”, и които поставени агенти, още на централна гара се качваха в бял автомобил Астра, изпълнили подлото си доносничество. След това, при щета върху имущество от неизвестен извършител, дори, когато няма дерби, тези хора с етикети фенове, по презюмция бяха набедени, че вероятно имат нещо общо със щетата и с хулигански действия. Днес отношението на МВР се е променило към по-добро, и те осъзнават, че в по-голямата си част – тези етикетирани хора като фенове, са родолюбци и готови да бранят българското и родното, ако се наложи. Но феновете вече ги няма в публичния ЖП транспорт.
4. Късният час на дербито понякога на започване на срещата не позволява на фенове от далечни места да се приберат с влак, за което вина имат и организаторите на домакините.
Все пак, колкото и да намалеят феновете на ЦСКА и Левски, пътувайки във влаковете – БДЖ си остава най-сигурният и удобен транспорт и от железницата винаги са готови да транспортират организирани групи от хора, разбира се спазвайки общественият ред и сигурност.