До 2024 г., когато предстои либерализация на жп транспорта при пътническите превози, БДЖ трябва да е подновила 50 на сто от тяговия си състав, обяви още Желязков. 30 на сто е намалял броя на пътуващите с железниците през изминалата година, но от държавният превозвач смятат, че ще пътуванията ще се възстановят на нива от 2019 г. до края на 2021 г. Ето защо се работи за увеличение на скоростта по направленията, които са ремонтирани. Както и за осигуряване на удобства като интернет във вагоните и за превоз на велосипеди, съобщи председателят на Съвета на директорите на "Холдинг БДЖ" Григори Григоров.

Националните проекти по Плана трябва да са ясни до края на април т.г. Три са проектите на Национална компания "Железопътна инфраструктура". Те са на обща стойност 729 млн. лв.

Първият проект е за цифровизация в железопътния транспорт чрез модернизация на системите за безопасност и енергийната ефективност по TEN-T мрежата на стойност 267.7 млн. лв. Той предвижда система за мониторинг и контрол на влаковете, фотоволтаични централи за производство на ток в района на гарите, LED осветление за 120 жп гари и спирки, оптична кабелна мрежа и цифрова телекомуникационна апаратура в участъка София - Карлово – Филипово, обяви още министърът.

Вторият проект е за преустройство и рехабилитация на ключови гарови комплекси, като Мездра и Червен бряг и изграждане на интермодален терминал Горна Оряховица за 188 млн. лв. А третият - за модернизация на 20 тягови подстанции и 51 секционни постове по TEN-T мрежата с изграждане на система за телеуправление и телесигнализация SCADA на стойност 273.2 млн. лв.

Приоритетно е развитието на Северна България, затова и проектите развиват жп инфраструктурата в този регион, обясни още Желязков.