Папукчийски
съобщи, че изпълнението на графика от началото на годината до момента
показва изключително тревожни състояния и съответно на извършване на
услугата по договора с държавата за превоз на пътници. По думите му от
началото на 2022 г. са отменени 5700 бързи и пътнически влакове, или
това са повече от 12 дни, в които в България не са се движили влакове.
"Ежедневно генерираме по 1 000 – 1 800 минути закъснение дневно при
изпълнение на този график", каза той.
Условията вътре в самите състави са изключително неподдържани и с
изключително лоша хигиена, допълни Папукчийски и отбеляза, че е
разпоредил на УС и на генералния директор на БДЖ да предприемат
незабавни мерки в тази връзка.
"За жалост, констатацията ми от гледна точка на състоянието е не
само свързано с графика и изпълнението на договорите, но изключително е и
лошо състоянието на служебните помещения, както и местата за почивка на
локомотивните бригади", подчерта Папукчийски.
Той е разпоредил и в тази връзка незабавни мерки за стартиране на
процедури за ремонтиране на служебните помещения и на помещенията на
локомотивните бригади.
"В БДЖ товарни превози състоянието е изключително трагично от гледна
точка на ремонт на вагони и ремонт на локомотиви", съобщи
заместник-министърът на транспорта. По думите му само вземанията, които
са просрочени от БДЖ товарни превози, до момента възлизат на 23 млн. лв.
Целта е максимален обем, създаване на условия за превоз на
интермодални товари, но това в момента изобщо не стои на дневен ред в
програмата на БДЖ, каза Папукчийски. Той информира, че и в това
отношение е разпоредил незабавни мерки, защото нарушаването на сроковете
за доставка водят до преориентиране на пазара на товарни превози.
Папукчийски заяви, че основните причини, които вижда за несправянето
със ситуацията по отношение и на графика, и на обслужването на
товарите, е неправилното управление на договорите, които са сключени за
ремонт на локомотиви и вагони. Той подчерта, че когато е поискал анализ
защо договорите не се изпълняват, такъв не му е бил предоставен и
добави, че има локомотиви, които ще бъдат спрени от движение. "Поради
тази причина след срещата с представителите на „Сименс“ съм разпоредил
на БДЖ до края на месец септември абсолютно всички локомотиви да влязат в
експлоатация", каза още той и уточни, че това задължително трябва да
стане, за да може услугата, която се предоставя на хората да бъде
достъпна, безопасна и изпълнявана навреме.
• България • 884 • 0
БДЖ е в окаяно състояние, спешен ремонт на локомотиви и вагони
БДЖ
е в окаяно състояние. Разпоредил съм на Управителния съвет и на
генералния директор на БДЖ да се предприемат незабавни мерки за
ремонтиране на локомотиви и вагони, които не могат да покрият 100%
графика и да доведем услугата в този вид, в който трябва да я
предоставим на гражданите. Това заяви на брифинг заместник-министърът на
транспорта и съобщенията Красимир Папукчийски, предаде БГНЕС.