Цветан Тодоров разясни, че дори да се стигне до ефективни стачни действия, от 13 – ти фирмата ще продължи да изпълняват задълженията и ангажиментите по договорите си с Община Мездра, тъй като в по-голямата си част от промените, свързани с тол системата, не засягат дейността на фирмата.
Според управителя, недоволството на превозвачите не е свързано с въвеждането на тол системата, а най-вече с начина на въвеждането й. Той смята, че това е най-скъпият вариант.
„Ние разбираме, че няма как спираме въвеждането на тол системата, но виждате какъв финансов ресурс се отклонява за изплащането на възнаграждения на проверяващите или на контролиращите органи по пътищата. От едната страна на пътя стои 1 кола с четирима служители, от другата- още една, а по средата има проверяващи.
Голям финансов ресурс ще се отделя за обслужването на други интереси, а не точно за събиране на повече средства за пътната инфраструктура. В този си вид тол системата е обслужване на друг интерес, на други хора, отколкото за пътната инфраструктура. Средствата ще бъдат насочвани за заплати, за комисиони на тези, които купуват и продават, за електронните бордови устройства за отчитане на изминатото разстояние, за депозити и други” – допълни управителят.
Според него, когато има платени пътища, трябва да има и алтернативни безплатни, както е в цяла Европа.
„Специално за община Мездра, въвеждането на тол системата няма да бъде толкова фатално, тъй като една голяма част от пътищата от третокласната и четвъртокласната пътна мрежа, които не са в обсега на въвеждането на системата. При пътническите превози в транспортна схема на община Мездра няма да има промяна, тъй като всички тези пътища не подлежат на таксуване. Това ще засегне единствено и само пътната връзка между Мездра и Враца, която имаме ангажимент да осъществяваме. Надявам се, че ще се справим със собствен ресурс и ще можем да поемем тази такса от въвеждането на тол системата. Машините, с които ние работим, са с висок евростандарт и цените не чак толкова високи” – каза в заключение Цветан Тодоров.