"Нашият клуб е наследник на Клуба на железничарите-ветерани от ж. п. възел Мездра, който е създаден през далечната 1984 г., разказа Марин Събков - председател на Пенсионерски клуб "Железничар". С едно прекъсване покрай демократичните промени, успяхме със собствени сили и средства да създадем този клуб наново, с нови цели и виждания, които да бъдат в унисон с живота в България."
В момента в железничарския клуб членуват около 70 човека. Надяват се на съдействие от общинската управа за решаване на част от проблемите си.
"Осигурени ни са вече чрез Общинския център за социални услуги и дейности компютър и канцеларски материали, както и възможност да ползваме салона в Социалния комплекс. Имахме голямо желание да ползваме и Дома на железничаря, ако се върне на Общината, но засега това е много сложен процес", допълни Събков.
По случай празника на железничаря на гости на мездренските ветерани бяха техни колеги от три сродни клуба от Нови Искър, Алтимир и Копиловци, Монтанско. Председателите на клубовете си размениха подаръци, като си пожелаха да имат повече такива срещи. Специален подарък получи най-възрастният член на Пенсионерски клуб "Железничар" - 84-годишния Лако Петков, бивш ръководител движение на гара Роман, който демонстрира добри рецитаторски умения.
Традицията за честването Деня на железничаря датира от средата на миналия век. Професионалният празник на железопътните работници у нас се чества в началото на август, защото по това време през 1888 г. железопътната линия Цариброд - София - Белово е открита за международни превози, като същевременно държавата откупува линията Русе - Варна и започва нейната експлоатация. Така се учредяват Българските Държавни Железници (БДЖ).