Също така призовава за задължителна електронна регистрация на всички безпилотни самолети, както и за тяхното онлайн идентифициране и географско оформяне. Освен това се призовава и за определяне на виртуални географски граници в небето, не по-късно от 2019 г.
Дроните обикновено летят на височина до 150 метра и могат да се използват за събиране от въздуха на данни, инспектиране на инфраструктурата или подпомагане на прецизното земеделие, транспорта и логистиката.
Органът за управление на въздушното движение в ЕС вече е представил предложение за регулиране на използването на безпилотни самолети в нискобюджетно въздушно пространство. Според тях това трябва да допринесе за създаването на "силен и динамичен пазар на европейски дроуф услуги". ЕС трябва да поеме водеща роля в световен мащаб в разработването на правилната рамка за процъфтяване на този пазар, коментира в свое изказване еврокомисарят по транспорта Виолета Булц.
Европейската агенция за авиационна безопасност (EASA) работи съвместно с държавите-членки на ЕС и индустриалните групи, за да изготви правила за безопасност на безпилотни полети за целия ЕС, включително основния регламент на ЕС за безопасност на въздухоплаването. Очаква се Европейският парламент и националните правителства да приемат регламента през следващите месеци. Европейските пилоти, оператори на хеликоптери и администратори на въздушни трафик настойчиво призоваха
ЕК да установи обща регулаторна рамка за безопасност на безпилотни кораби в целия ЕС през миналата година. Те настояват да бъдат определи граници за мястото и височините, където могат да се изпълняват безпилотни полети.
У нас още в началото на годината учени от БАН предложиха дроновете над 4
кг да бъдат вкарани в регистър. Така ще може да се проследява тяхното
техническо състояние и ще се знае кой носи отговорност за машината и
употребата й. Освен това човекът, който управлява тези летателни
апарати, трябва да бъде обучен и да има нужните сертификати. А експерти
считат, че трябва операторите на безпилотните машини да минават курс за
любители пилоти и да получават съответния документ. Ако бъдат въведени
тези изисквания поне 10 хил. дрона у нас ще подлежат на регистрация. Още
тогава от транспортното министерство съобщиха, че се чака
общоевропейски регламент, който да се приложи у нас и да бъде валиден
във всички страни от ЕС.
Източник: monitor.bg