Обредът се състоя в дома на Мария Григорова, която влезе в образа на „бабата“. По традиция тя прие младите майки и невести, които ѝ носеха обредни дарове - в символична отплата за помощта. Нейни помощници бяха „акушер-гинекологът“ Любомир Митков, и жени от каменоделското селище. В пресъздаването на обичаите се включиха и момичета от мездренското училище „Алеко Константинов“.
С много настроение "бабата" нарече благопожелания за здраве и берекет, а на младите булки - да народят още много деца. Както повелява традицията, бе пресъздаден ритуалът "измиване ръцете на бабата”, след което всички се отправиха към старата чешма в селото, където бе извършено обредното "влечугане (къпане) на бабата".
По-сетне "бабата” благослови и завърза на ръката на 8-месечната Виктория мартеничка с паричка за здраве и късмет.
Накрая всички седнаха на общата трапеза за да се почерпят да хубавия празник. Така бе спазена традицията на Бабинден във Влашко село, в което пазят и предават българските народни обичаи.
Какви са традициите на "Бабинден"
Още преди изгрев слънце майките с деца от една до тригодишна възраст отиват на чешмата да налеят прясна вода. В котлето с водата пускат стрък босилек или здравец. Вземат калъп сапун и една нова кърпа и се отправят към дома на бабата да ѝ „полеят“. Обредното поливане на бабата акушерка се извършва под плодно дърво в градината, върху дръвника или отпред на стълбите. Всяка жена подава на бабата сапуна, полива ѝ вода да се измие и я дарява с пешкира, който е донесла. След това бабата избърсва мокрите си ръце в полите на невестите – да са плодовити и лесно да раждат. Бабата закичва невестата и с китка здравец, вързана с „мартеничка“ – червен и бял конец. Често при поливането бабата хвърля с шепите си вода нагоре и подскача три пъти, като изрича: „Да рипкат децата и да станат бели и червени! Колкото капки, толкоз берекет и здраве!“
След поливането жените даряват бабата с ризи, чорапи, платно, които премятат на дясното ѝ рамо. От своя страна, бабата връзва на дясната ръчичка на децата, които е отродила („хванала“) червено и бяло конче със сребърна монета и също им дава чорапки и ризки. После измива лицето на детето, тъй като се вярва, че на Бабинден водата, минала през бабините ръце, притежава пречистваща сила.
В някои райони обичаят е майките да водят на Бабинден децата си при бабата, докато навършат три годинки, за да ги благослови. Бабата има и друга важна обредна роля за майката и детето. Още след като завърши раждането тя напълва стомна с вода, потапя в нея китка босилек и я отнася в черквата. Свещеникът освещава водата и благославя бабата. После тя връща „молитвената вода“ при родилката, която си мие лицето и сипва по малко в коритото на детето при всяко къпане чак до 40-ия му ден – периодът за пречистване след раждането.