Вълчев уточни, че учениците от I до VII клас са 450 000, като от ведомството прогнозират , че ще бъдат закупени между 150 000 и 200 000 броя шкафчета със средствата за тази година. Причината е, че в част от школата и в момента има такива шкафчета за част от децата. „Не тръгваме от нулата. Надяваме се, че наесен да има шкафчета за половината ученици от I до VII клас”, каза министърът. Всяко школо ще трябва да заяви желание
за покупката на такива, като ще се избират тези с най-ниска цена. Някой училища могат да закупят шкафчета и на по-висока стойност, но за тази цел трябва да ги съфинансират с пари от своите бюджети. Вълчев се надява програмата да се реализира до две година, като в най-лошия случай това трябва да стане за три.
Министърът коментира и правилата за прием за първи клас, с които се въведе уседналост за 3 години назад, но и възможност за пренасочване на децата от ромски произход. Вълчев отрече това да е дискриминация спрямо останалите деца. По думите му това ще става само със съгласието на родителите в съответното школо. Самите текстове ще бъдат прецизирани, а ромчетата ще се пренасочват само след края на класирането и то само в само в училища, където няма неприети деца от прилежащия район.
По време на парламентарния контрол пък Вълчев даде да се разбере, че ще се улесни достъпът до родни ВУЗ-ве на българчета, завършили в чужбина своето средно образование. Той обясни, че се подготвят нормативни промени, с които да се регламентира приемът на тези младежи. Как обаче ще стане приема и какви точно изпити ще държат кандидатите за родните ВУЗ-ве, не стана ясно. Той само обясни, че в повечето случаи в чужбина те посещават предимно неделни училища, където изучават предимно български език, литература, история.
Повечето от децата, заминали с родителите си в чужбина се завръщат.
Това заяви пък Вълчев на въпрос, свързан с проследяването на заминалите в
чужбина деца и дали те продължават да се обучават. По думите му се
констатира увеличение на т. нар. "епизодична мобилност", С цел да се
улесни записването на върналите се деца и интегрирането им в системата,
те полагат приравнителни изпити по български и литература. По думите му
трябва да има възможност почасово допълнително обучение.
Източник: monitor.bg