Заради драстично високия брой посегателства от БДЖ са предприети редица мерки, включително съвместни действия с общинските администрации и МВР.
Вследствие на тези мерки през следващите години атаките от подобен род чувствително намаляха, допълват от националния жп превозвач.
През 2014 г. са регистрирани 53 случая, година по-късно атаките са 64, а през миналата година влаковете, по които са хвърляни камъни, са 72.
От началото на годината обаче отново се забелязва тревожна тенденция към увеличаване на подобен род действия. До момента регистрираните атаки са 81.
Общата стойност на щетите от 2013 до 2016 година включително е 180 000 лева, а от 1 януари до момента те вече са за над 80 000 лева. От БДЖ отбелязват, че финансовият размер на щетите не винаги е пропорционален на броя „нападения“ с камъни. Тъй като през тази година 18 от атаките са били срещу мотрисните влакове на Сименс, за които цените на прозорците са по-високи.
Според статистиката на компанията, най-рискови са общо 40 участъка от жп мрежата. Само в София област до момента има 25 регистрирани такива посегателства. Това са железопътните участъците между София и Горна баня, София и Искър, Курило и Реброво, като половината от случаите са в междугарието София-Горна Баня. В района на Казанлък има регистрирани 11 случая, а в района на Кюстендил случаите са 3.
През 2013 г. и 2014 г. от замеряне с камъни са пострадали четирима пътници. През 2015 г. е пострадал един, но година по-късно ранени са двама машинисти и един пътник.
През тази година първият пострадал е момиче, което е пътувало на 14 декември в пътническия влак от София за Мездра. Композицията е замеряна с камъни в района на спирка Кумарица.
Хвърлянето на камъни по влаковете може да има трагични последствия, предупреждават от БДЖ. При средна скорост на влака 65 км/ч, дори и малко камъче може да пробие стъклото и да рани човек!