Длъжни сме да реагираме. Няма съмнение, че ще бъдат пропуснати часове,
но не за първи път сме в грипна ваканция. Има възможност да се
преструктурира учебният материал и да се оформят крайните оценки за
първия срок, обясни министър Вълчев. По думите му, според графика на
принудителното отсъствие, ще останат още два дни от първия учебен срок, в
което време това може да бъде сторено. При "аварийна ситуация" това
може да стане и в първите няколко дни на втория срок, добави Красимир Вълчев.
По повод на разпространявани през последните дни подписки срещу "малките
матури" и дискусиите около дигиталната диктовка, министър Вълчев каза,
че при 90 000 учители в системата е нормално да има различия в мненията.
Националното външно оценяване е необходимо, за да анализираме на
съпоставима база резултатите на учениците, както и самите училища да
направят свой анализ, обясни Вълчев.
Той уточни, че външните оценявания след 7-ми и 12-ти клас до голяма степен вече са били припознати като надеждни. Външното оценяване след 4-ти клас не трябва да стресира децата. То не ги уврежда и няма елиминаторен характер, смята министърът. Конкретно за диктовката Вълчев бе категоричен, че ако искаме резултатите да са надеждни и съпоставими, изпитите трябва да се извършват при еднакви условия. Темпото на диктовката няма да бъде бързо, ще се чете от професионален диктор и тя ще бъде тествана предварително, увери Вълчев, като обобщи, че изпитите неизменно ще се променят в дигитална среда.
Министърът посочи, че срещите му в Хасковска област днес и утре са
регулярни, а Симеоновград е 115-та община, която посещава. Темите на
разговорите с педагози са основните цели и предизвикателства пред
системата, основните политики и повишаването на образователните
резултати, отбелязва БТА.