Проверката на КЗП е показала, че тези продукти не се отличават от останалите на същите тези производители, на които няма такъв надпис.
"Това от наша гледна точка е заблуда, защото особено когато става
въпрос за децата, родителите са много чувствителни и винаги са склонни
да закупят това, което според тях би било по-качествено, по-полезно",
обясни Маргаритов. Според него този подход представлява опит да бъдат
примамени хората и по този начин някои продукти да получават по-добро
лансиране на пазара.
Сред въпросните изделия попадат колбаси, лютеница, майонеза.
"Все продукти, които се потребяват широко и при които родителите
наистина биха могли да се подведат от посланието, че ще закупят и дадат
на своите деца нещо, което ще бъде различно от това, което самите те
консумират. Безспорно беше доказано както от изпитвания, така и от
становища на съответните институции, че това не е така. Нещо повече –
нито на национално, нито на европейско ниво има законов акт, който да
въвежда различни стандарти, с които продуктите да бъдат съобразени, за
да могат да бъдат съответно и диференцирани", коментира Маргаритов.
По думите му в случая не става дума за конкретна опасност за
здравето, а за нелоялна търговска практика, която се изразява в опит
родителите да бъдат заблудени, че купуват нещо, което е по-добро за
техните деца.
Комисията е издала заповеди за забрана на тази практика на всеки от
производителите. Санкциите за подобно нарушение по закон могат да
достигнат до 30 000 лв.
Маргаритов припомни, че комисията е разглеждала подобни казуси и в
минали периоди. "За съжаление, попадаме на случаи, в които се оказва, че
или няма съответствие между посоченото на етикета на дадена стока с
реалното й съдържание, или в тази информация има съществени непълноти и
понякога това крие рискове за здравето на хората. Например, преди време
българският вносител на чужд продукт – песто, не беше посочил на
етикета, че в него се съдържат алергени", добави председателят на КЗП.
Източник: dnes.bg