Държавите-членки на ЕС, обаче ще имат право да въведат или да запазят по-дълъг гаранционен срок в своите национални закони, за да запазят същото ниво на защита на потребителите, вече съществуващо в съответните страни. Срокът за обръщане на тежестта на доказване ще бъде една година в полза на потребителите. Но всяка страна ще има право да удължи този срок до две години, решиха още евродепутатите.
Освен това ЕП одобри и нови правила да по-добра защита на потребителите при изтегляне на музика
Така в рамките на ЕС хората, които купуват или изтеглят музика, приложения, игри, използват облачни услуги или платформи за социални медии, ще бъдат по-добре защитени, в случаите, когато търговецът не успее да предостави съдържанието или услугата или предостави дефектни такива. Тези права за защита ще се прилагат по еднакъв начин по отношение на потребителите, които предоставят свои данни в замяна на получаване на такова съдържание или услуга, както и на потребители, които заплащат за него.
Предвижда се още, че ако не е възможно да се определи дефектното цифрово съдържание или услуга в разумен период от време, потребителят има право на намаление на цената или пълно възстановяване на сумата в рамките на 14 дни
В случай че се появи дефект в рамките на 1 г. от датата на доставката, се предполага, че той вече е съществувал и вече няма да се налага потребителят да го доказва. За постоянни редовни доставки пък тежестта на доказване се носи от търговеца в рамките на договора
Гаранционният срок за еднократни доставки не може да бъде по-кратък от две години. За постоянни редовни доставки тя ще се прилага по време на целия срок на договора, решиха още евродепутатите.
Одобрените от ЕП две директиви ще бъдат представени за официално одобрение от Съвета на министрите на ЕС. Те ще влязат в сила 20 дни след публикуването им в официален вестник на ЕС и трябва да бъдат приложени най-късно 2,5 г. след това, решиха още евродепутатите.