Той
сподели, че няма бизнесмен или компания, която да инвестира в земя,
която е обречена на гибел от държавата и собствените ѝ управници.
"Реално
няма нормален основен път, който да води от столицата на България до
Северозапада. Всъщност това е най-близкият контролен пункт, по който
може да се стигне до Европа. Нали все пак сме в Европейския съюз?",
допълни писателят.
Според Торлака, когато за пръв път чул идеята Враца, Видин и Монтана
да се отделят от България и да станат автономна област много се е смял,
но след това осъзнал, че държавата е оставила тези хора на произвола на
съдбата.
"България е разделена на няколко сектора още от Освобождението, а да
не говорим как се случват нещата сега. Северозападът е територия, на
която се правят експерименти от много отдавна. Оттук тръгват първите
ТКЗС-та и т.н. Това се оказва доста сериозна спънка за развитието на
този край", отбеляза Николов.
Той
е категоричен, че нещата все повече се задълбочават и не се вижда
светлина в тунела, а едно от доказателствата е, че Северна България се
движи много по-бавно в своето развитие отколкото Южна.
В своите книги "Северозападен романь" и "Автономията ????" Торлака
разказва за реалната ситуация в Северозападна България, а наскоро е
излязъл и неговия исторически роман "Иваил Цар".
• Регион / Северозапад • Общество • 1479 • 0
Експериментът със Северозапада - първо ТКЗС-та, после... автономия
"Кой
ще инвестира в Северозападна България, където няма никаква
инфраструктура? Хората там не искат независимост, искат централната
власт да не им пречи да си развиват собствени проекти, като не им
помага". Това каза писателят Стоян Николов-Торлака в студиото на "Денят
ON AIR".