За капак: наскоро служители на БДЖ, които в момента извършват ремонтни дейности в района на гара Мездра, скъсили една част от двускатния покрив откъм северната страна, за да може по "глухия" коловоз зад бившата товарителница да премине специализирана железопътна техника.
Понастоящем демонтираните цигли, дървен материал и прогнили улуци са складирани на открито, оставени на произвола на съдбата и най-вероятно, ако тази безстопанственост продължи, скоро ще изчезнат яко дим.
Гледката на рушащата се сграда, която е лицето на града за всички пътници, преминаващи през най-големия железопътен възел в Северозападна България, е особено грозна и жалка в годината, в която ж. п. гара Мездра чества своя 120-годишен юбилей.
Воден от същите мотиви, преди известно време
народният представител от Врачанско Красимир Богданов отправи писмен въпрос относно
състоянието и бъдещето на Tоварна гара Мездра до тогавашния министър на
транспорта, информационните технологии и съобщенията Ивайло Московски.
От отговора на транспортния министър става ясно, че Tоварна гара Мездра не съществува като експлоатационен пункт или като самостоятелна административна единица в структурата на Държавно предприятие "Национална компания "Железопътна инфраструктура".
"В гара Мездра от дълго време не е
извършвана товаро-разтоварна дейност - се казва още в писмото, поради което
част от съоръженията се нуждаят от рехабилитация. Но при наличие на товародатели
и/или товарополучатели и при заявени сериозни намерени от железопътен превозвач,
в т. ч. и от БДЖ "Товарни превози", НК "ЖИ' може да предостави условия за
извършване на дейността. До момента нито един от лицензираните железопътни превозвачи
не е заявил каквито и да е намерения за обслужване на свои клиенти на
територията на гарата”, завършва лаконичният отговор от министър Московски.
"Остава открит въпросът за отношението на Министерството и на Национална компания "Железопътна инфраструктура“ към стопанисването на обектите-държавна собственост, коментира по този повод Красимир Богданов. Всички говорим за тежката икономическа ситуация у нас, а намирането на ползватели на държавните обекти и съоръжения, в крайна сметка, е във възможностите на правителството и съответното министерство. Без намеса на държавата, широко прокламираното съживяване на Северозапада, просто няма как да се случи“, заяви в заключение депутатът.
А на нас ни остава да се надяваме, че новото
правителство ще вземе присърце решаването на този проблем. Дотогава
най-малкото, което могат да направят от БДЖ, е да обезопасят тази пустееща от
години сграда, за да не се случи - не дай си, Боже! - най-лошото.