Министър Ангелкова обърна внимание върху единната интерактивна платформа с мобилно приложение I Love Bulgaria, която министерството разработи и която обединява всички елементи на туристическия сектор – забележителности, места за настаняване, заведения, съпътстващи услуги и др. В нея са включени и 100-те национални туристически обекта, които се допълват с нови забележителности от регионите. Със сканиране на QR кода на всеки от тях освен информация ще се предоставя и виртуализация на 3D изображението му.
"Разработили сме 8 културно-исторически дестинации. Те са публикувани на сайта на министерството и чрез тях туристите могат да получат информация за всички културни и исторически обекти в дадено направление. Това се доказа като добра работеща практика, благодарение на която броят на посетителите в тези места се увеличи значително", поясни министър Ангелкова.
Тя подчерта още, че България има огромен потенциал да развива не само традиционните и масови видове туризъм като летен и зимен, но и много други специализирани услуги в сектора – културен, балнео- и СПА, уелнес, еко- и селски, планински, приключенски, ловен, голф и др. Сред новите форми са и спортният, и кулинарният туризъм, които също привличат много посетители.По отношение на спортния туризъм, министър Ангелкова допълни, че страната е в активна подготовка за зимния сезон. "Очаква се голям интерес към състезанията за Световната купа по сноуборд през януари 2018 г., която ще се проведе за втори път в Банско - една от водещите ни дестинации за планински туризъм. Имаме и потенциала, и материалната база да посрещаме и други големи спортни форуми, например по художествена гимнастика, тенис, волейбол", заяви тя.
С кулинарния туризъм е свързан и най-новият проект на Министерството на туризма, който се реализира съвместно с Министерството на земеделието, храните и горите. Той включва разработването на 12 винено-кулинарни дестинации, които обхващат цялата територия на страна. Те представят традиционни храни и напитки за дадено направление и показват близките туристически обекти. В момента те се обсъждат от браншовите организации и местната власт.
"Очакваме към средата на 2018 г. дестинациите да бъдат финализирани, а след това ще се дигитализират, което е и наша активна политика в цялостната реклама на страната като дестинация за четири сезона", каза още министър Ангелкова по време на дискусията.Източник: tourism.government.bg