При внимателен прочит на договор за възлагане на контрол на „БКС“ ЕООД – Враца на Илиян Нисторов ясно се вижда дублирането на права и задължения на контрольора с тези на управителя на комуналното предприятие. Нещо повече – съгласно договора контрольорът получава месечно възнаграждение в размер на 25% от минималната месечна работна заплата за страната, като на всяко тримесечие, в зависимост от постигнатите през него стойности на показателите и критериите, се преизчислява месечното възнаграждение на контрольора (чл.6, т.1 и т.2.). След получените отчети на контрольора за периода 2012-2015г., от сканираните фишове за месечно възнаграждение, ясно се вижда, че то далеч не отговаря на клаузите от договора.

Силно притеснение у мен предизвиква факта, че във всеки един отчет на контрольора на БКС се подчертава лошото състояние на дружеството, липсата на управленски опит и модернизация. Същевременно всеки един доклад завършва с обобщението, че комуналното дружество е застрашено от фалит. Видимо е, че до този момент не е постъпило нито едно предложение за оздравяване на дружеството от страна на контрольора, въпреки че той притежава подобни права и те са уредени в чл.4 от Договора за възлагане на контрол на "БКС-ЕООД" - Враца.

От приетия на сесия на ОС, с решение №159, Годишен финансов отчет на "БКС-Враца"ЕООД, правят впечатление следните факти:

1." От изнесените данни се вижда, е приходите са намалели с 44х.лв....";

2."...тенденцията на вземанията не е много положителна. Вземанията от клиенти към 31.12.2015г. са 572х.лв., като се увеличава и размера на несъбраните вземания с произход над 1 година: от 7хил.лв за 2014г., в края на 2015г. стават 22х.лв.";

Изхождайки от гореизложеното и уповавайки се на факта, че длъжността „контрольор“ по никакъв начин не рефлектира положително върху подобряване работата на дружеството, а напротив – то продължава да е финансово нестабилно и с променливи показатели, предлагам да бъде закрита длъжността „контрольор“ на „БКС-Враца“ ЕООД, съгласно чл.21, ал.2, във вр. с чл.21, ал.1, т.9 от ЗМСМА, чл. 10 ал.1 т.6, чл.31 ал.2 от Наредба за реда за упражняване правата на собственост на Община Враца в търговските дружества и чл.144, ал.3 от Търговския закон, както чл.10, ал.1, т.3 и чл.10, ал.2, т.2. от договор за възлагане на контрол на „БКС“ –ЕООД – Враца. Във връзка с гореизложените мотиви предлагам Проект за решение.”

Това е текстът на поредната Докладна на Банчев и на заседанието на 29-ти този месец Общинските съветници за пореден четвърти път ще гласуват да я има ли длъжността контрольор в БКС или да бъде закрита.