Изследователите казват, че най-добрият начин да се избегнат тези опасности е да бъдем по-наясно с тях и да проявяваме умереност, когато сме онлайн. Авторите на изследването разделят десетките опасности, свързани със социалните медии, на шест специфични области.
Увреждане на социалното общуване: Това включва както психологически вреди, като депресия, тревожност или ревност, така и други щети за потребителите, като загуба на време, енергия и дори пари.
Раздразнително поведение: Тези вреди се появяват, когато потребителите разглеждат съдържание, което ги дразни, разстройва или изнервя. Обикновено това включва смущаващо, насилствено, сексуално или неприлично съдържание.
Загриженост за неприкосновеността на личния живот:Това са заплахи за неприкосновеността на личния живот, свързани със съхраняването, повторното използване или споделянето на лична информация с трети страни.
Заплахи за сигурността: Това са вреди от измама или заблуда, които могат да възникнат при фишинг (злонамерен опит за придобиване на чувствителна информация като потребителско име, парола и детайли на кредитна карта, като извършителят приема чужда самоличност при електронни комуникации - бел. ред.) или измами със социално инженерство.
Кибертормоз: Това включва всякаква злоупотреба или тормоз от страна на групи или лица, които изпращат обидни съобщения, лъжат за други хора, преследват лица или разпространяват слухове.
Ниска производителност: Това се отнася до отрицателното въздействие, което използването на социалните медии може да окаже върху работата или академичните резултати.
Източник: БНР