"Мета" от около година предлага на потребителите си в страните от ЕС да се абонират срещу определена месечна такса за версиите на "Фейсбук" и "Инстаграм" без реклами. Европейските регулаторни органи обаче обвиняват американската технологична корпорация, че на практика ощетява потребителите.
Сега "Мета" посочва в своя онлайн блог, че през идните седмици на потребителите на "Фейсбук" и "Инстаграм" в Евросъюза ще бъде предоставена и трета възможност, освен абонамент или версии с персонализирани реклами. Те ще имат право да изберат версия на някоя от двете социални мрежи, при която ще им бъда предлагани "по-малко персонализирани" реклами. Това означава, че на потребителите ще бъдат предлагани реклами, които са насочени към тях само въз основа на това, което са разглеждали през последните два часа от текущата си сесия във "Фейсбук" и "Инстаграм". Тези реклами ще бъдат насочвани към потребителите и въз основа на "минимална лична информация", която са предоставили на онлайн платформите, като възраст, местоположение и пол.
Предложението е пореден опит на "Мета" да заобиколи разпоредбите на Европейския съюз, които може да ограничат възможността на компанията да предлага на потребителите си персонализирани реклами без тяхно съгласие. Това би ограничило основния източник на приходи на американската корпорация, посочват анализатори.
Американската технологична компания обяви още, че намалява абонаментните такси за версиите на своите социални мрежи без реклами. Потребителите, които ги ползват от настолни компютри, вече ще плащат по 5,99 евро месечно вместо 9,99 евро. Тези, които сърфират в тях чрез смартфони, базирани на мобилната операционна система "Андроид" (Android) или на Ай Оу Ес (IOS), която е вградена в устройствата на "Епъл" (Apple), ще бъдат таксувани по 7,99 евро на месец вместо 12,99 евро, посочва АП.
Пламен Пенчев/БТА