
На въпрос от екипа ни, от ЕРМ – Запад уточниха, че причината за токовия удар е паднала мълния, но хората твърдят, че по това време не е имало нито буря, нито гръмотевици и това е лесно проверимо.
По информация на живеещите там, предишния ден екип на енергото е работил в трафопоста, захранващ квартала, и е подменян стълб.
Една от засегнатите - Снежана Георгиева, разказа, че у тях почти всичко е изгоряло – два телевизора, соларен панел, хладилник, климатик, аквариум и други ел. уреди.
В дома на Валя Христова и Радослав Тодоров също са нанесени щети – камери, монитор, хладилник с фризер. Единственият късмет, който са имали да не пламне къщата, е, че Валя си е била у дома и е успяла да загаси пламналия тапет и завеса.
Същото е и при Светла Димитрова, която е позвънила на телефона на дружеството, но от там не получила отговор. Звъняла и на 112, но от там ѝ казали да звъни в енергото.
Електрозахранването е възстановено от екипите на ЕРМ – Запад, но нанесените щети са трудно възстановими. Проблемът е, че живеещите в квартала са обезверени и не очакват обезщетения от страна на дружеството.
Това е така, тъй като процедурата е продължителна и тромава, което изисква време и ходене по инстанции.
За да получат обезщетение за вредите, клиентите трябва да внесат жалба в тридневен срок от инцидента. Трябва да докажат чрез предоставяне на касови бележки, фактури или гаранционни карти за увредените уреди, макар и срокът по тях да е изтекъл, или със свидетелски показания, че са тяхна собственост.
На следващо място, трябва да се докаже причинно-следствената връзка между увеличението на напрежението и претъпените вреди. За целта е необходимо да се установи, че преди токовия удар, уредите са били изправни. В закона е посочено изрично, че не собственикът трябва да доказва, че електроуредът е изправен, а от дружеството трябва да докажат, че е неизправен.