„Представете си, че нещо стане в Черно море и котировките скочат ужасно. Със сигурност това, което видяхме през юли, е сравнително евтино в сравнение с това, с което ще посрещнем септември, поясни Терзиев.
Вносът на готови продукти е по-скъп от горивото, което можеш да купиш от България. „Пазарът е доста силен. Лятно време се продава много. Ако се случи нещо, ние ще разберем, когато вече е факт. Аз не смятам, че има недостиг на горива. Не знам трябва ли да се отказваме от дерогацията за руския петрол. Има едни хора, които сега са в отпуска и приказват. „Те за да приказват, има два варианта – или знаят нещо повече от нас, или така им е казано да приказват. Със сигурност цените ни са най-ниски преди данъци. Както на колонка, така и на едро. Нашата рафинерия храни в момента 80% от българския пазар. Тази рафинерия трябва да работи в най-добрата си форма, за да има такива цени“, коментира още шефът на асоциацията. „Нито един автомобил не пита дали горивото е от арабски нефт, дали е с ирански от Близкия изток, дали ще е с казахстански или руски. Когато запали, пита дали горивото е качествено, а пък собственикът на автомобила пита дали е евтино, заключи Живодар Терзиев.
Цените на петрола вървят към увеличение за шеста поредна седмица, след като Саудитска Арабия и Русия съобщиха, че ще продължат да добиват и изнасят по-малко петрол и през септември, предаде Ройтерс. Фючърсите за сорта Брент от Северно море, референтен за европейския пазар, добавиха 30 цента до 85,44 долара за барел.
Телеграф