Родители разказват, че е имало случай, в който се е наложило да бутат рейса. Бусчетата пътуват препълнени, особено на връщане.
Линията се обслужва от общинската транспортна фирма в Мездра, а автобусите й са ветерани и постоянно са в режим на ремонт.
„Автобусният ни парк е морално остарял, откровен е управителят на общинското дружество „Мездра-Автотранспорт 2003” Божидар Червеняшки. Най-старите ни автобуси са от 1986-1988 г. Колкото и да се стремим да ги поддържаме, ние минаваме с тях по 15 до 18 хил. км на месец. Наскоро на един автобус се откъсна съединител, а на друг се счупи вакуум помпата. Сега от Общината ни предоставиха един автобус от бившото МТУ, който трябва да ремонтираме. Очакваме скоро още един автобус от ОбП „Чистота”. До преди месец нямахме толкова проблеми, но сега се налага със съдействието на ученическите автобуси да изпълняваме линията в посока Типченица”.
Проблемът е, че отпуснатите от държавата микробуси обслужват други линии.
„Правихме опит да получим допълнително два ученически автобуса, но не ни бяха отпуснати, въпреки че имаме толкова много населени места, каза кметът на Мездра Генади Събков. Трябва по едно и също време автобусите да бъдат в много различни позиции, тъй като в малките населени места останаха само три училища - в Зверино, Елисейна и Моравица, но и те са средищни и към тях се придвижват ученици. Така, че спешно се нуждаем от нови автобуси”.
Ето защо Общината търси варианти за наемане на частни превозвачи.
„Предстои да обявим обществена поръчка за превозвачи, но предварително сме убедени, че интересът ще бъде почти нулев за тези линии, тъй като броят на пътниците е малък и средствата не могат да покрият техните разходи”, заяви още кметът Събков.
Шестте автобуса, предоставени от държавата за превоз на ученици, покриват по-малко от половината автобусни линии в общината. Въпреки че досега не са ставали сериозни инциденти, тревогата на родителите расте заради приближаващата зима. Подписка с искане за нови автобуси готвят и в съседното село Крета.