Специалистите в Конуи са обяснили, че много често тези деца са от семейства, които са с нисък социален статус и нездраво функциониране, и моделът за поведение, който децата са усвоили, се нуждае от коригиране и промяна. Работи се индивидуално, предимно за развитие на социални умения и компетенции. Постепенно децата се връщат почасово в училищата си и са под постоянно наблюдение и с подкрепа. Връщането напълно става, когато екипът за подкрепа и социалните работници решат, че децата са напълно готови за това. Българските специалисти са се запознали подробно с изготвянето на плановете за индивидуална подкрепа и са работили съвместно с колегите си по изпълнението на целите им.
Освен Gyffin, врачанските специалисти от Регионалния център заедно с Лорета Колева, експерт в РУО - Враца, са посетили и основно и професионално училище за ученици с проблемно поведение и затруднена адаптация. Те са имали възможността да обсъдят образователните практики в двете страни с директорите на институциите и да обменят идеи и проблеми с колегите, работещи в сферата на приобщаващото образование.
Проведена е и среща с директора на Департамента по социално включване за област Конуи, чиято дейност е смесица между дейностите на Регионалния център за подкрепа на процеса на приобщаващото образование и Регионалното управление по образование. В процеса на разговорите е станало ясно, че проблемите и тревогите и в двете страни са еднакви – липса на специалисти, недостатъчно финансиране, увеличаващ се брой на деца, нуждаещи се от подкрепа, липса на родителски интерес.
Участниците по проекта са били особено впечатлени от визитата в най-новото и модерно училище за деца със специални нужди в Уелс. Институцията разполага с най-новите и иновативни разработки, помагащи в работата с деца с тежки увреждания.
Работата по проект „Фокус Приобщаване“ на Регионален център – Враца е включвала посещения в образователни институции, работещи в сферата на приобщаващото образование в Германия, Дания, Полша и Уелс. В рамките на двете години по проекта редица ресурсни специалисти имаха възможността да посетят своите колеги и да придобият опит и идеи за повишаване на качеството на тяхната работа.