Общо 750 са проведените консултации, от тях 129 са с момичета, а 141 – с момчета. Запазва се тенденцията най-обсъжданата тема от децата да е взаимоотношенията помежду им и в семействата им, добавят от ДАЗД.
Консултации във връзка с родителски конфликти също са проведени на телефонната линия за деца. Три са подадените сигнали за такива конфликти.
След броени дни предстоят едни от най-обичаните и чакани празници, които носят радост на всички ни. Нека възрастните да бъдем отговорни и да не превръщаме децата в заложници на нашите решения, защото практика показва, че празничните дни често се превръщат в арена на родителските конфликти и винаги е за сметка на децата, призовават от ДАЗД.
Консултантите на Националната телефонна линия за деца 116 111 са на разположение 24 часа в денонощието и са насреща за всеки, който има необходимост от разговор и подкрепа. Освен децата и възрастните трябва да се научим да говорим за емоциите си, за да не взимаме неправилни решения под тяхно влияние, напомня д-р Теодора Иванова, председател на ДАЗД.
Във връзка със зачестилите в последните години случаи на родителски конфликти, под ръководството на ДАЗД се изготви Механизъм за работа и сътрудничество между институциите по случаи на деца, въвлечени в родителски конфликти, напомнят от агенцията.
Националната телефонна линия за деца се управлява от ДАЗД вече 13 години. Линията е хармонизиран европейски телефонен номер. Чрез нея децата и възрастните, които са загрижени за тях, могат да бъдат изслушани, консултирани и подкрепени от доказани професионалисти анонимно, безплатно, 24 часа, 7 дни в седмицата.
От началото на годината до 25 октомври обажданията на Националната телефонна линия за деца бяха над 23 хиляди.
От юни 2021 година, ДАЗД е официален член на Глобалната мрежа от национални телефонни линии за деца – Child Helpline International (CHI), която е представена в 139 държави и има 166 членове.