Още при разработването на приложението за комуникация бяха направени анализи на данните от обажданията към националната линия за децата, които показаха немалък брой мълчаливи позвънявания, коментират от агенцията. Най-често те са свързани със страх и притеснение за разговор, но в същото време показват и необходимостта за споделяне, посочват оттам. Това доведе до предприемане на действия от страна на ДАЗД да открие и чат приложение, добавят от институцията.
Изключително важно е да дадем тази възможност на децата и да могат по удобен за тях начин да проведат разговор с консултантите, когато искат да споделят, да попитат за нещо или просто да бъдат изслушани. Екипът на ДАЗД ще положи всички усилия чат приложението все повече да увеличава работното си време, заяви председателят на агенцията д-р Теодора Иванова. Както и при обаждане на Националната телефонна линия за деца, така и при свързване в чат приложението, разговорът е анонимен и напълно безплатен. Личната информация се обработва в съответствие с изискванията на Регламент (ЕС) 2016/679 и Закона за защита на личните данни, уверяват от ведомството.