Проведените консултации са 7700, като повече от половината са с деца. Запазва се тенденцията да търсят съвети и подкрепа по отношение на общуването с техни връстници и с възрастните, които се грижат за тях.
Предимно деца на възраст между 14 и 17 години звънят на Националната телефонна линия, като за 2022 г. е регистриран спад с 35% на мълчаливите обаждания. Най-често децата търсят съвет как да общуват с връстниците, които имат лошо отношение, сочат данните за изминалата година.
С 27.61% са се увеличили обажданията от майки през 2022 г., за който период 5.2% по-малко бащи са търсили консултантите на Линията.
Драстично увеличение се наблюдава отново при обажданията от други институции, като на първо място са структурите на МВР с ръст на позвъняванията от над 84%, следвани от учебните заведения- с 62% и медицински персонал- с 54%.
25 обаждания на деца със суицидни мисли са постъпили на Националната телефонна линия през 2022 г.
От ДАЗД припомнят, че чрез линията децата и възрастните, които са загрижени за тях, могат да бъдат безплатно изслушани, консултирани и подкрепени от доказани професионалисти анонимно, 24 часа, 7 дни в седмицата.
В края на 2022 г. Държавната агенция за закрила на детето започна редица срещи с ученици в страната, за да се запознаят с полезността и функциите на Националната телефонна линия за деца 116 111 на ДАЗД. През настоящата година предстоят още такива събития.