До този момент общият брой на проверките са над 4500 от които 1221 са били чрез дрегер за употреба на алкохол или други упойващи средства. От справката става ясно, че разследваните произшествия от ИАЖА за 2016 г. са 192, а за 2017г. до сега са намалели до 159.
Актовете издадено досега са 37 броя, като година по-рано те са били едва три. „Огромната разлика е в резултат на засилени контролни и надзорни дейности на ИАЖА от началото на годината“, заяви пред „Монитор“ изп. директор на агенцията Веселин Василев. От администрацията са издали и 60 броя препоръки на жп предприятията и НК „Железопътна инфраструктура“ с цел подобряване на безопасността.
Една година след трагедията с дерайлиралия влак в Хитрино правителството отново вкарва в парламента промени в Закона за железопътния транспорт. Основната част е свързана с органите, които провеждат разследването на жп инцидентите. Разследването на тежките жп произшествия остава задължение единствено на специализираното звено в Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщения.
Разследванията на произшествия, инциденти и ситуации близки до инциденти отпадат като задължение на националния орган по безопасността и ще се извършват от управителя на железопътна инфраструктура и от железопътните предприятия. Предвидена е и възможността да се налагат санкции към жп предприятията и управителя на инфраструктурата при неизпълнение на задълженията по разследване.
Глобата ще бъде от 1000 до 50 000 лв.
и ще бъде дописана в наредба, ако депутатите приемат промените в закона от народните представители, коментира шефът на ИАЖА. По думите на Василев с промените най-сетне ще бъдат отстранени констатирани от Европейската комисия несъответствия на нашия закон с правото на ЕС. Приемането на промените ще доведе до прекратяване на наказателна процедура още от 2013 г. срещу страната ни.