Договорът бе подписан
от председателя на Управителния съвет на Агенция „Пътна инфраструктура“
инж. Дончо Атанасов и от Михаел Вебер, представляващ изпълнителя
КОНСОРЦИУМ „КАПШ ТРАФИК СОЛЮШЪНС“. На церемонията присъстваха членовете
на УС на АПИ инж. Веселин Давидов и инж. Светослав Глосов и Андре Лаукс,
главен оперативен директор на „КАПШ ТРАФИККОМ“.
Стойността на договора за изграждане на електронната система за събиране
на таксите за ползване на републиканската пътна мрежа е 149 997 000 лв.
без ДДС. Срокът за изпълнение е 19 месеца. Изграждането на тол
системата ще бъде за сметка на изпълнителя. След успешното й внедряване
инвестицията ще се възвърне със събраните приходи.
Министър Нанков благодари на всички, които са положили усилия днес този
договор да стане факт. "Всеки ден е важен за българските граждани,
защото се губят ресурси, а те са нужни за подобряване на качеството на
републиканските пътища", обясни той.
„За 2017 година има рекордни постъпления от винетни такси. С 25 млн. лв.
повече от 2016 година. Това доказва, че българските граждани пътуват
повече и се увеличава също така международният трафик“.
"Нашето „злато“ е геостратегическото ни положение“, напомни Нанков.
„С ТОЛ таксите
приходите в АПИ ще стигнат един милиард лева. Няма да се покриват всички
нужди, но в по-голямата си част ще бъде удовлетворен пътният сектор“,
каза министърът.
„ТОЛ системата е свързана и с повишаването на сигурността по пътищата
ни. И АМ „Хемус“, и Русе – Велико Търново, Видин – Ботевград ще се
строят с бюджетни средства. С ТОЛ системата ще бъде и по-гъвкава
държавата при регулиране на трафика на тежкотоварните автомобили“,
информира още Нанков и поясни, че вместо да се спират ТИР-овете в
определени дни и часове, ще има по-високи такси в пиковете часови зони и
превозвачите сами ще решават как да процедират.
За първата година от ТОЛ системата се очаква 1 млрд. лв. приходи,
информира министърът.
„С въвеждането на електронните винетки цените няма да бъдат повишавани“,
съобщи още Николай Нанков.
Инж. Дончо Атанасов заяви от своя страна, че изграждането на ТОЛ система
е част от модернизацията на България. „Предстои ни решаване на много
тежки задачи. ТОЛ системата за първи път се въвежда в страната ни, а
това изисква обучение на кадри“, заяви той и обеща в добър диалог да се
решават всички проблеми, които изникват.