Възложител на договора е Министерството на транспорта и съобщенията, а изпълнител - консорциум „Шкода Транспортейшън и Шкода Вагонка“. Стойността на подвижния състав е 511,4 млн. лева, а срокът за доставка е 2 години.
Служебният министър-председател Димитър Главчев заяви, че двайсет години в България не са закупувани нови влакове. "Сигурно има съвпадение на числа -двайсет мотриси, двайсет години, дано следващите не ги купим след 100 години, за да са 100", пошегува се служебният премиер. Той каза, че по негови спомени има едни локомотиви "Шкода", които са горе-долу на неговата възраст и все още е виждал, че се използват. Хубаво е по-често да осъществяваме кооперацията си в областта на железопътния транспорт, защото тя съществува в метрото и автотранспорта, допълни Главчев.
Служебният премиер подчерта, че има възможност с анекс да се закупят още пет мотриси и ще се радва, ако това се случи. Средствата са осигурени по Плана за възстановяване и устойчивост, което е пример до какво води европейското сътрудничество, каза той. 1,5 млрд.лв. са заделени по този фонд. Мотрисите са на стойност 511 млн.лв., те са много комфортни, каквито няма към момента в България, заяви Димитър Главчев. Той съобщи, че те осигуряват 300 места, развиват до 160 км/ч. Служебният премиер изрази надежда до две години да се изпълни договорът и мотрисите да започнат да се движат.
Главчев благодари за усилията на министерството на транспорта, на предишни министри на транспорта и изрази надежда дългосрочното сътрудничество с "Шкода" да продължи.
Този договор дава съществена крачка в развитието ни националната железница, заяви министър Стоянова. Тя благодари на екипа на Министерството на транспорта и съобщенията за нелекия път по осъществяването на проекта. Стоянова изрази надежда това да не е последният договор, който да дава съществено развитие на българската железница.
Петър Новотни от своя страна благодари за възможността за съвместно сътрудничество и каза, че компанията наброява 10 000 служители и има седем завода, които оперират на територията на Европа. Продуктите на "Шкода" са добре познати в България, подчерта Новотни и даде пример с тролейбусите в пет български града и мотрисите за софийското метро, произведени от компанията. Ние имаме задължението не само да доставяме продукти, но и да осигуряваме тяхната поддръжка, което е гарант за сътрудничеството между страната и компанията, заяви Петър Новотни. /БТА