Мариян Василев е експерт по авто-мото подготовка. Бил е инструктор, а сега се занимава с международни превози. Изминава хиляди километри месечно и с автомобил и с тежкотоварни камиони. Да се намали скоростта по родните магистрали за Мариян Василев е безсмислено.
"10 км не са такъв фактор. Всяка година вадят статистики, че се повишава смъртността и самите произшествия. Да, но някой направи ли си сметка с колко се е повишил трафикът, а не да правим сметки, колко катастрофи има", пита Мариян Василев, автоексперт.
B мoтивитe ĸъм зaĸoнoпpoeĸтa e зaпиcaнo, чe пpeвишeнaтa и нecъoбpaзeнa cĸopocт e пpичинa за повишената смъртност на пътя. Именно първокласните пътища, а не магистралите са проблемни според автоексперта. Намаляването на скоростта по магистралите ще създаде и административна тежест на държавата, а не облекчение за шофьорите, според Василев.
"Смяна на пътни знаци, смяна на закон за движение…ангажимент, който за мен е излишен", посочва той.
Експертът по авто-мото подготовка обаче е съгласен с това ТОЛ-камерите да засичат средна скорост и да се използват от "Пътна полиция" за налагане на глоби при превишаването ѝ.
А що се отнася до друг наболял проблем – незаконните гонки по пътищата и демонстративното каране и снимане на километражи със скорост до 300 км/ч, то според Мариян Василев е нужен нестандартен подход от държавата към тези шофьори. Проектът за промени в Закона за движене по пътищата трябва да мине първо редица обсъждания и няколко гласувания в пленарна зала, преди да бъде обнародван.