Чрез това ще се повиши интересът към науката
и изследванията, като ще се наблегне на изкуствения интелект,
роботиката, информационните науки и математика. Според Атанас Пеканов,
ако се направи достъпно това, което в училище изглежда трудно, ще бъде
постигнат успех.
Заместник-министърът на образованието и науката Надя Младенова заяви, че
амбицията на проекта е да достигне до всяко едно училище в България,
дори в най-малкото населено място и да бъде достигнато високо ниво на
образование.
Проектът, който е финансиран по Плана за
възстановяване и устойчивост, включва два компонента – изграждането на
Националния STEM център и създаване на 2240 училищни STEM центъра.
Целите са изглаждане на образователна STEM среда, повишаване на уменията
за професионална реализация на пазараза на труда и др.
В STEM центъра ще бъдат изградени 5 национални лаборатории - зали, в
които да могат да бъдат обучавани учителите и учениците. Ще има място за
настаняване и хранене, както и за всякакви други дейности. Там ще се
обучават и българските олимпийци, за да могат да се подготвят за
състезания. Ще бъде създадена и лаборатория по дигитални, аудио и видео
изкуства. Теоретични и практични методи, изработка на стем материали за
използване в класната стая. Ще има и гореща линия, където всеки ще може
да се свърже при неясноти.
Училищната STEM среда наред с изграждането на физически STEM център, ще
бъде внедрено технологично оборудване и ще бъде въвеждена интегрирана
методика на обучение, както и ще се повиши квалификацията на учителите.
Финансирането ще бъде на база броя на учениците в конкретното училище.
• България • Общество / Образование • Галерия / Видео • 866 • 0
Освен националния, се създават 2240 училищни STEM центъра
Целта на механизма за възстановяване и
устойчивост е да се правят важни инвестиции. Тук ще гарантираме, че
България по-добре ще може да използва човешкия си потенциал. Това каза
вицепремиерът по управление на европейските средства Атанас Пеканов по
повод Националния STEM център, предаде БГНЕС.