„Той предвижда 6 пътни връзки между двете трасета. Също така интелигентно управление на движението“, коментира и поясни, че самият проект предвижда обходен път на Кресна и изважда пътя извън самия град. По думите му хората, които живеят в района на Кресненското дефиле имат различни мнения по въпроса за това, откъде трябва да минава магистралата. Според него този проект получава подкрепата на част от живеещите там, защото движението през Кресна даже и в едната посока ще запази бизнеса на хората.
Инж. Глосов поясни, че докладът за оценка на въздействие на околната среда третира общо пет варианта за преминаване през Кресненското дефиле. „Два от тях са при самото Кресненско дефиле, които автоматично получават и най-ниска оценка, тъй като те не избягват от самото дефиле“, обясни инж. Глосов.
По думите му друг вариант е дългият тунел, който върви успоредно на реката, на дефилето. Според него това е най-скъпият вариант, който според АПИ и според редица учени и специалисти е най-малко екологичен. „Първо като цена той ще струва над 3 млрд. лв., като екология, говорим за няколко десетки милиона кубика скална маса, която трябва да се извади от тунелите, да се депонира някъде. Тази скална маса е с доказано висок процент на радиоактивност. Това не е екологичният ефект, отделно един такъв тунел би повлиял лошо на екологията“, коментира инж. Глосов. Според него освен това строителството ще обхване доста дълъг период, който е далеч над сроковете в проекта.
Инж. Глосов посочи, че друг вариант предвижда изкачването на двете платна на магистралата източно, но този вариант също е много скъп. „Неговата оценка като стойност ще бъде около 1,8 млрд., но той попада и в зона на „Натура“. Също като времетраене ще продължи дълго“, допълни инж. Глосов.