В едно от обажданията момиче споделя, че се чувства самотна. По думите й след физическа разправа между нея и други момичета, приятелите й са намалели. Търси съвет как да спечели уважението на връстниците си и да върне доверието си към тях. В процеса на разговора консултантите снижават безпокойствието на детето. Насочват темата към нуждата да уважаваш другите, тяхното мнение и да се търси разрешаване на проблемите без конфликти, но отстоявайки и своята позиция. В края на разговора детето споделя, че се чувства по-добре и ще потърси връзка с приятелите си, а ако има нужда да сподели, отново ще се обади на консултантите.
В друг случай момче търси подкрепа как да
съобщи на родителите си, че е участвало в сбиване. Детето е посъветвано
винаги да споделя всичко с родителите си, за да получи подкрепа и да
бъде защитено.
Подкрепа от консултантите на Националната телефонна линия за 116 111 на
ДАЗД търси и момиче, което споделя, че напоследък се чувства изолирана и
неразбрана от приятелите си и съучениците си. По време на разговора
става ясно, че тя се тревожи за бъдещето си, за бъдещите отговорности,
дали ще успее да се справи с живота и да се реализира успешно в
професионален и личен план. Тези страхове били далече от нейните
връстници и тя се чувства още по-потисната от това.
„Една голяма част от детските обаждания на Линията показват
необходимостта на децата да споделят, да бъдат изслушани. Именно затова е
толкова важно още повече деца да знаят за телефон 116 111. Първият
съвет към тях е винаги да потърсят за разговор родителите и близките си,
но ако се притесняват или се нуждаят на момента да поговорят с
възрастен, то консултантите са насреща“, каза д-р Теодора Иванова,
председател на Държавната агенция за закрила на детето.
Всяко дете, което търси подкрепа и иска да бъде изслушано, може да се
обади денонощно на Националната телефонната линия 116 111 на Държавната
агенция за закрила на детето. Всеки, който е загрижен за дете или е
свидетел, че то е в риск, може да се свърже с Линията. НТЛД 116 111 на
ДАЗД е най-бързата възможност за подаване на сигнал за дете в риск, тъй
като има изградена връзка с Националната система 112, отделите за
„Закрила на детето“ в цялата страна, РУ на МВР, РУО към МОН и др.
От 2021 година, Държавната агенция за
закрила на детето е официален член на Глобалната мрежа от национални
телефонни линии за деца – Child Helpline International (CHI).