От агенцията изтъкват, че услугата е лесна за инсталиране и употреба през мобилно смарт устройство независимо каква операционна система използва.
Системата ще работи 4 месеца безплатно за потребителите за подобрения и препоръки в интерфейса. Част от услугите и справките ще останат платени, така както са платени справките в част от държавната администрация, обясни председателят на агенцията Атанас Темелков.
Държавната агенция очаква скоро да се присъединят към платформата и другите доставчици на електронен подпис.
Гражданите и бизнесът вече могат да взаимодействат изцяло цифрово с администрациите. Близо 19 000 са регистрираните потребители в системата. От тях повече от 90 са фирми, над 700 са администрации.
"Чрез електронния спот гражданите могат да стигнат до 193 електронни административни услуги. По такъв начин ние можем да заявим услуга към Агенцията за социално подпомагане, към министерство на туризма, на икономиката. Над 30 общински услуги имаме, които са разработени, примерно услугата, която е за настоящ и постоянен адрес, която най-често се използва тогава, когато кандидатствате за детска градина, за училище, за социална помощ", обясни Николай Минев, директор на Дирекция "Информационни системи и оперативна съвместимост" в агенцията, цитиран от БНР.
"Към настоящия момент има над 5.5 млн. граждани, които притежават мобилен интернет и искаме да ги направим реални участници в системата за електронно управление. С това нещо човек може да си свърши работата от всяко едно място, включително от вкъщи, през нощта, когато администрацията не работи. Това е предимството, допълни Темелков.
До 2023 година гражданите и бизнеса трябва да имат достъп по електронен път до над 850 електронни услуги.