"Защото нашата наредба е много остаряла. Тя е от 2001 година. Кърпена е стотици пъти и трябваше да се изработи изцяло нова. От 2019 година има една междуведомствена работна група, която нищо не свърши и сега най-после има някакъв подем и желание да работи", коментира тя.

Русинова каза, че има желание да се намалят изискванията за светлоотразителност. Но в същото време да има критерии за контрол за поставящите и възлагащите маркировката.

"Има известно боричкане между различни лобита. Най-вече има много голямо желание за понижаване на критериите за светлоотразителност. Ние твърдо сме против. За първи път се въвеждат критерии за контрол - критерии за това между 1 ноември и 31 март да не се полагат маркировки, защото метеорологичните условия са неподходящи. И след това се започва и безкрайни спекулации - ама то времето, ама те ни накараха. Критерии за контрол с наредбата няма да ги решим, защото има критерии за контрол, няма санкции и за тези, които възлагат. Защото, ако възложителят ви възложи Слагайте маркировка декември, вие по договор сте длъжни да го направите. Но в същото време ако наредбата го забранява, нищо не можем да направим на този, който ви е накарал да слагате маркировка, той харчи нашите пари обществени.

Гледаме да ги синхронизираме с европейския опит. Трябва да се съобразим и с доста силното лоби на фирмите, които полагат пътни маркировки, но гледаме да постигнем нещо разумно в полза на гражданите, и в крайна сметка някакси да накараме държавата наистина да започне да си изпълнява ролята, защото знаете, че маркировките са ужасни, особено горе по Видин. Там маркировка няма може би от 40 години", обясни Русинова.

За сега предложенията се обсъждат от работна група. Очаква се текстовете да бъдат пуснати за обществено обсъждане. Европейският център за транспортни политики обяви през април, че за година са получени над 200 сигнала за липсваща пътна маркировка.