Сред тях са преминаване на автомобил, спиране на автомобил, движение на автомобил в насрещното платно, движение в аварийна лента, спиране на движението и наличие на пожар и дим. Системата ще засича и ако пешеходец се движи в тунела, което е забранено от закона. Камерите ще улавят и появата на предмет в тунела като паднал товар от камион, откачена броня, ауспух и др.
Софтуер на сървъри в модерен контролен център ще обработва видеосигнала непрекъснато. Ако необичайно събитие бъде засечено, той на секундата ще сигнализира в диспечерските пунктове на входа и изхода на тунела, в които има 24-часово човешко присъствие. Системата мигом ще дава сигнал и към електронни информационни табели и светофарни уредби, които ще регулират или спират движението при опасност.
В самите тунели пък ще има модерни аварийни ниши с вандалоустойчиви SOS телефони с автоматично набиране и бутони за включване на пожарогасителна система. В тунелите ще се изгради система за звуково публично оповестяване, чрез която при опасност хората ще бъдат насочвани към съществуващите връзки за евакуация от едната тръба на тунела в другата.
По време на ремонта първо ще се модернизират тръбите за Варна, като движението ще се осъществява в тези за София, обявиха от пътната агенция. Те трябва да са готови до лятото догодина, а есента след това ще започне ремонтът на тръбите за София. Тунелите не са ремонтирани от пускането си през 80-те и 90-те години на миналия век.
Източник: standartnews.com