От ГДБОП предупреждават, че освен за скоро регистрираните сайтове, предлагащи големи отстъпки, потребителите на онлайн търговията трябва да внимават и за сайтове, които продават фалшификати (т.нар. реплики) на световно известни защитени търговски марки на облекла, устройства, екипировка за зимните и други спортове и т.н.

“Кухите” сайтове, които представляват една “гола” интернет страница /липсва реален търговец, склад, дейност/, която е рекламирана на много места, имат доста къс живот - за около месец, два. През този период за този вид страници киберпрестъпниците създават широка рекламна кампания - чрез банери в други сайтове и реклами в социални медии. Във фейк сайта обикновено за високите отстъпки често има поле с пояснение, че ниските цени се дължат на дългия период на доставка - над 40-50 дни. С това пояснение киберпрестъпниците въвеждат в заблуждение и успокояват жертвите си.

По този начин, след като “кухата” страница събере финансовите средства от извършените към нея “покупки” и рекламната й кампания приключи, страницата бива изтрита и повече не може да бъде намерена. Седмици след това пазарувалите в нея започват да очакват получаването на “закупените” стоки и когато те не бъдат доставени разбират, че са станали жертва.

По статистика на специализирания отдел “Киберпрестъпност” при ГДБОП броят на измамните сайтове нараства над 10 пъти преди големи празници, каквито са и предстоящите Новогодишни празненства.