Определената сума за покупка на нови влакове е между 350-380 млн. лв. Обществената поръчка ще бъде въз основа на доклад, изготвен от експертите в БДЖ заедно с преподаватели от три университета. Очаква се след процедурата спечелилата търга фирма да достави новия подвижен състав в рамките на 2 години. Стандартно процедурата за избор на изпълнител отнема около година.
Очаква се през февруари 2018 г. БДЖ да погаси последната вноска от дълга си в размер на 30 млн. лв. за покупката на дизеловите и електрически мотрисни влакове Siemens. Пред депутатите Московски определи покупката им, „като да си вземеш майбах и да го караш по селските пътища“ защото модерните влакове могат да развият до скорост от 140 км в час, но няма къде да се движат с нея. Министърът се обърна с молба към депутатите да го подкрепят
На въпрос на „Монитор“ ще бъдат ли спрени влакове при новия график за движение за 2018 г., министърът коментира, че „няма да има изкуствено спиране на влакове и ако има промяна в графиците, то ще бъде продиктувано от ремонтни действия или модернизация на трасетата“.
Министърът беше изслушан от депутатите и за състоянието на друго държавно дружество - „Български пощи“. По думите му е било грешка либерализирането на пазара през 2008 г., което е довело до загуба от по 10 млн. лв. за държавното дружество на година. Според него „Български пощи“ е „натикано в ъгъла“ и е „късано месо от тях“ чрез издаването на частични лицензи на частни оператори които да се конкурират с дружеството при разноса на писма и колети. Приватизация на пощите няма да има, тъй като те са в забранителния списък, но е необходимо да се извърши сериозен секторен анализ, обясни Московски.
Източник: monitor.bg