Според предвидените мерки за крайградските райони ще бъдат осигурени 42 електрически влака, които развиват максимална скорост от 160 км/ч. Те ще са оборудвани с европейската система за управление на железопътното движение и ще се движат в районите около София, Пловдив и други градове. За основните направления в страната е планирано да бъдат закупени 20 електрически push-pull влакове с възможност за развиване на до 200 км/ч., които ще покриват 14 направления. За маневрените дейности в депата пък ще се осигурят 18 локомотива.
Сред останалите мерки, които новият състав на Министерството на транспорта е изготвило, се нарежда още внедряването на европейска система за управление на железопътното движение по линията Русе – Каспичан – централизация с автоматично управление на движението на влакове, закупуване на нова апаратура с броячи на оси на 20 прелеза, пътнически информационни системи и видеонаблюдение. Такава система за управление е предвидена и за вече наличните влакове – 108 магистрални електрически локомотиви и мотрисни влакове. Задължително условие е техният оставащ „живот“ да бъде поне 10 години.
В Националния план за възстановяване е заложено още изграждането на интермодален терминал в Северна България по основната или широкообхватната Трансевропейска транспортна мрежa. Сред критериите, на които трябва да отговарят предложенията, заложени в Плана, са ненасяне на значителна вреда, изисквания за одит о контрол, минимален праг на дигитални (20%) и зелени (37%) разходи. Разходите обаче не могат да заменят текущите разходи от националния бюджет.