Според данните, които са за 2016 година,
българинът харчи най-много от доходите си за хранителни продукти -
37,3%.
На второ място са разходите за жилище и битови сметки (17,3 на сто), а
на трето - за транспорт (8,3 процента).
За здравеопазването отиват 6,7% от доходите. За свободно време, култура и
почивка българинът отделя 5,8% от средствата си, за алкохол и цигари –
5,2%, за други стоки и услуги – 5,1%, за жилищно обзавеждане и
поддържане на дома – 4,5%, а за дрехи и обувки – 4,4%, показват още
данните.
Средно на лице от домакинство българинът изяжда 88 кг хляб годишно, 45,6
кг месо, 27,5 кг кисело мляко, 70 кг зеленчуци и 49 кг плодове. За
година българинът изяжда средно 140 яйца.
27,3 литра е консумираният алкохол средно на лице от домакинство за 2016
година. Бирата е най-предпочитана, следвана от виното и за изненада –
ракията е на трето място.
Историята на Световния ден на потребителите започва през 1962 г., когато
тогавашният американския президент Джон Кенеди за първи път поставя
въпроса за необходимостта от защита на потребителските права в реч пред
Сената. Той формулира и четирите основни права на потребителя: правото
на безопасност, правото на информация, правото на избор, правото да
бъдеш чут.
От 1991 г. Денят на потребителя се отбелязва и в България.
• Общество / Общество • 1577 • 0
Българите отделят най-много средства за храната, дома и транспорта
Храната продължава да бъде най-сериозното
перо в бюджета на българина, сочат данни на Националния статистически
институт, разпространени по повод 15 март - Световния ден на
потребителите.