Вместо задължителните по закон 31 часа, които ще получат като обучение срещу примерно 500 лева, те шофират най-много десет. Така школата спестява пари, а младите шофьори получават книжки без да са се подготвили достатъчно добре.
„Не са карали нито на тъмно, нито на мокро, нито на магистрала. След това взимат книжка и излизат на пътя, където виждате какво се случва”, обясни пред "Монитор" Владимир Тодоров, председател на Българската асоциация на пострадали в катастрофи.
Само на Коледа при тежка катастрофа край Враца загинаха петима души, а други двама бяха тежко ранени. Ден преди това трима младежи от Харманли също намериха смъртта си заради висока скорост - близо 220 км/ч в населено място.
И двете основни причини за тежките инциденти са несъобразената скорост и недостатъчно добрата подготовка на водачите. „Кандидат-шофьорите сами се съгласяват да се разписват в листовете за проведено обучение. След всяко шофиране те трябва да попълнят документ, в който да отбележат колко време са шофирали. В повечето случаи това е най-много час на ден, за да могат да се вземат повече курсисти. В листовете обаче записват, че са карали по над 4-5 часа, и се подписват”, признават пред изданието от голяма столична школа за обучение на шофьори.