Йонко Иванов от Съюза на преподавателите по авто-мото подготовка коментира, че е време и в България да има модерни автополигони.
Относно предстоящото повишение на цените Иванов уточнява, че "Плавно се вдигат и цените на горивата и в началото на пролетта това ще се отрази и на шофьорските курсове". Според него, по демографски причини броят на кандидатите да вземат шофьорска книжка е почти постоянен. Затова и доказаните фирми на пазара, а и останалите, страдат от липса на клиенти.
Той припомня, че има оферти за по 300 лв., които обаче след това излизат на кандидатите по 1300. Това се случва, защото в първоначалната цената не се включват изпитите, а заради лошата подготовка, курсистите ги късат и трябва да се явяват по няколко пъти на изпити. Според Иванов към края на февруари може да се очаква известно нарастване на кандидатите.
Друг представител от бранша - Трендафил Маринов, председател на Българския автоинструкторски съюз, казва, че се наблюдава по-голямо желание на хора на по-висока възраст да идват да се записват за кандидат-шофьори, като причината е страхът да се возят в обществения транспорт.
"Изискванията са твърде високи - трябва да има регистрация на кабинета като учебен към Службата по трудова медицина, което струва около пет хиляди лева, хората не могат да си го позволят, това ще повиши и цената на курса. В учебната документация има теми за обучение, които са безсмислени, а в същото време не е заложено обучение за новите модели автомобили и новите системи в тях - все пак има много новости, хората си купуват нови коли, а ние няма как да ги обучаваме. В наредбата се разписват текстове, които ще облагодетелстват само определени големи фирми и школи", допълва той.
Източник:novini.bg