Онлайн обучението води до образователни дефицити, които трудно ще бъдат наваксани при децата със специални образователни потребности и учениците от рисковите социални групи, предупреждават от неправителствената организация.
В над 600 училища - предимно в селските райони, до този момент не са имали нито един ученик или учител с Covid-19, коментира Теодора Крумова от център „Амалипе“. Предложението до здравния и до образователния министри решението за връщането на учениците в клас да се взема от областните и общинските щабове и да е различно за отделните региони: „И за училищата е необяснимо да се прилага по един и същи начин мярката както за големите градски училища с над 1000 ученици и в малките училища, които са с до 200 ученици“.
В малките училища сградите са големи, а децата са малко, което благоприятства спазването на противоепидемичните мерки. Продължаващото дистанционно обучение създава образователни дефицити, посочват още от център „Амалипе“:
„Особено там, където са деца от уязвими групи, които имат труден достъп и до устройства, и до интернет, образователният процес се случва по-трудно и те се притесняват точно от дефицитите, които се създават“, коментира Теодора Крумова.
Източник: БНР