© Народно читалище Просвета 1925-Мездра

Всеки от двата класа трябваше да представи какво знае за празниците. Първи се включиха учениците от 2 „б“ клас с учител Цветелина Димова. Всяко едно дете от класа участва в пъстрото показване на празниците Лазар и Великден с четене, пеене на песни или рецитиране на стихотворение.

Момичетата бяха облечени, като лазарки с традиционни червени носии и изпяха песните „Лаленце се люлее“ и „Рече мама да ме жени“, което създаде хубаво настроение за начало на изявата. Последва рецитация на стихотворението „Лазаровден“.

В последователно четене второкласниците прочетоха от читанките какви са обичаите на Лазаровден.

Госпожа Цветелина Димова направи кратко обяснение какъв празник е Цветница, за да може учениците да продължат с разказване на традициите на Великден. След това учениците решиха да представят и Гергьовден като от читанките прочетоха за него, а едно дете рецитира стихотворението „Гергьовден“.

Последва малко пътешествие из книжния свят на библиотеката, предизвикано от презентацията „Библиотеката и книгите“, представена от Димитрина Иванова – завеждащ детския отдел на библиотеката.

Тя разказа какво представлява читалищната библиотека, как децата се записват за читатели, къде се намира и ги покани да я посетят, за да открият едно голямо богатство от знания и мъдрост, събрано в книгите.

Хубаво и приятно настроение предизвика изявата на учениците от 2 „а“ клас с учител Росица Гълъбова, които за първи път се включват в „Маратона на четене“ на читалищната библиотека.

В началото Димитрина Иванова представи и разказа какво е библиотека, къде се намира тя в град Мездра, какви са правилата за записване за читател, какви книги може да се изберат за децата от началния курс.

Второкласниците представиха празникът Цветница с характерните му традиции и обичаи като обърнаха специално внимание върху обичая „Кумичане“. Един от учениците прочете стихотворението „Цветница“.Няколко децата прочетоха по роли „Приказка за великденското яйце“.По същия начин децата прочетоха за традициите на Гергьовден, за символиката на този празник, както и стихотворението „Гергьовден“.

След разговора за пролетните празници, изявата продължи, като всяко дете прочете самостоятелно избран от него текст от книга, която вземаше от библиотеката на класната стая.