Към момента в София едва между 10 и 15% от асансьорите имат монтирани телефони, а в останалата част на страната процентът е още по-нисък.

До края на годината всеки асансьор в страната трябва да има телефон за директна връзка с техниците, обясни Калин Петров от Националния браншови съюз „Надзор и поддръжка на асансьори, подемници и ескалатори":

"Това устройство трябва да осигури връзка с човек, който може да ви помогне. Трябва да го има във всеки един асансьор. Не е доказало своята ефективност, не вярвам и да я докаже, но ние трябва да го монтираме. Досега има една утвърдена практика, която е показала с времето, че работи. В самия асансьор има бележка на сервизиращата фирма с денонощен телефон за аварийни ситуации. Всеки един, който е изпаднал в такава ситуация, се обажда и идват да го извадят".

Монтирането на телефон в кабината ще струва на собствениците повече от 400 лева. А реално това устройство няма да повиши безопасността на съоръженията, каза Мирослав Паскалев от Сдружение „Софийска асоциация на асансьорните техници":

"Въпреки че всеки един от нас има по 2-3 мобилни телефона в себе си, защо е необходимо и какво ще допринесе това за безопасността на асансьора? По-важното е да се направи ремонт на машината, на управляващото табло".

Броят на асансьорите в страната, които имат монтиран телефон, е изключително малък. А според закона след 1 януари следващата година всички съоръжения, които не са изпълнили това изискване, трябва да бъдат спрени от движение, независимо че те реално няма да са опасни.

Източник:Dariknews.bg