Реализирането на новия проект ще даде възможност да се унифицира процесът, както и да се гарантира равен достъп до услугите, предоставени от "Български пощи" ЕАД, свързани с митническото оформяне на пратки на разумна цена за всички потребители, както в големите градове, така и в отдалечени райони в страната. С въвеждането на новия проект клиентите ще получават информация с SMS на посочен от тях мобилен номер, в деня на получаване пратката в България.

Преместването на пощенската станция е във връзка с подготовката на дружеството за изпълнение на Пакета за електронна търговия на Европейския съюз и използваните в процеса ИТ системи.

Клиентите на "Български пощи" ЕАД могат да се възползват от услугата "Митническо представителство". За да я заявят е необходимо да изпратят документи по електронна поща, факс или да ги подадат във всяка пощенска станция в страната. Гражданите ще спестят време, пратките ще се обработват и доставят по-бързо, ще се спестят транспортни разходи. Дружеството не променя цените за обработката на пощенските пратки, подлежащи на митническо оформяне. Цената на услугата е изключително атрактивна и конкурентна.

Не се отменя възможността гражданите лично или чрез упълномощено лице да освобождават пратки, като съпътстващите пратката документи ще се получават в пощенската станция по адрес на доставяне. В тези случай декларирането се извършва със стандартна митническа декларация, данните за която се подават по електронен път. Информация как може да се случи това е публикувана на интернет страницата на Агенция "Митници" в секция "Информация за граждани/ Получаване на пощенски и куриерски пратки".

Всички пратки, които не подлежат на митническа обработка ще се получават както досега в офисите от мрежата на "Български пощи" ЕАД по адрес на доставяне.

На сайта на "Български пощи" ЕАД е публикувано пълно описание на услугата на дружеството "Митническо представителство", изискванията, образци и формуляри на необходимите документи, както и имейли и телефони на пощенските станции към "Митници" в страната.