За постигане на високо качество на административните услуги, основните акценти в работата на администрацията, бяха насочени към:

§ укрепване на административната структура на общината, непрекъснато повишаване на прозрачността и отчетността в работата.

§ постигане на ефективност на общинска администрация чрез управление и развитие на човешките ресурси.

§ предоставяне на качествени административни услуги и използването на информационните технологии.

Усилията на Общината са насочени към ефективно и ефикасно управление на всички идентифицирани процеси, оказващи влияние върху съответствието с изискванията към административните услуги, качеството на тяхното изпълнение , както и на обучението и квалификацията на персонала.

В резултат на проведения контролен одит се установи пълно съответствие с процедурите и документите по управление на качеството и информационната сигурност и нормативните изисквания, уреждащи дейността на одитираните структурни звена. Съставяните документи отговарят на Система за управление на качеството и информационната сигурност и се съхраняват според регламентираните изисквания, което потвърждава ефективността на въведената система.

Община Берковица се ангажира да провежда ясна и последователна политика, чиято основна цел е свързана с непрекъснато повишаване на качеството на административните услуги и гарантиране на сигурността на информацията.

Резултатите от усилията на Община Берковица, насочени към оптимизиране на предоставянето на услуги и подобряване на връзката администрация – гражданин са:

  • Лесно, бързо и ефикасно протичане на административните процедури
  • Спестяване на усилия, средства, труд и време на гражданите и администрацията
  • Актуална информация в реално време
  • Повишена прозрачност за процесите и услугите
  • Максимална обективност в обслужването
  • Ограничаване на корупционните фактори

За повишаване ефективността и качеството на административното обслужване служителят от служба ЕСГРАОН ежедневно създава и подписва с електронен подпис актове по гражданско състояние.

Продължава сверяването на всички електронни лични регистрационни картони на населението на община Берковица с хартиеният носител на Лични регистрационни картони, което ще подобри качеството и на останалите услуги, предоставяни от отдела.

Закупен е информационен екран.

Общинска администрация – Берковица привежда системите си за електронен обмен на документи в съответствие с единен технически протокол, утвърден от председателя на Държавната агенция „Електронно управление“.

Обменът на електронни документи, които съдържат електронни изявления между администрациите, ще се извършва единствено по определен технически протокол.

Община Берковица предлага 26 / двадесет и шест/ броя електронни услуги, които могат да се използват от гражданите и бизнеса след предварителна регистрация.

Продължава регистрацията на сградите в режим на етажна собственост. Извършва се актуализация на информацията в регистъра на етажна собственост.

Регистрираните към 31.10.2016 г. сгради в режим на етажна собственост в Община Берковица са 137 /сто тридесет и седем/ броя.

Сдружения на собствениците на сгради в режим на етажна собственост, вписани в Регистъра по чл. 44 от ЗУЕС – 55 броя.