Мая Антова бе категорична, че младежите ще имат отношение към Ботев, ако го имаме ние, възрастните, и им го показваме мотивирано. "Моите ученици понякога са доста крайни, но пък са откровени и аз толерирам такава откровеност, когото тя е аргументирана", каза преподавателката по история. Това също е в духа на Ботев, за който им разказвам и от който можем да научим много неща. Старая се да започна от нещо в чисто битов план, в какви условия се е възпитавал, как е отварял сетивата си за света… Постепенно стигаме до идейното му израстване, отношението към ценностите. В никакъв случай не учим просто биографията на Ботев, коментираме характера му, идеите му."

Преподавателката по история сподели, че помни как преди години е казала за първи път на учениците си, че Христо Ботев не е бил съвършен. "Обясних тогава на децата, че извън това, което е написано в учебниците им по история, Ботев е имал чисто по човешки и своите негативни страни. Децата ме гледаха втренчено, погледите им бяха безкрайно изненадани, защото никое от тях не очакваше да чуе нещо лошо за Ботев. В малките класове бяха учили, че Ботев е един от нашите революционери, че те са изключително и само положителни герои.

Не е нужно да идеализираме тези образи. Когато дадох малко данни, факти за Ботев в посока, различна от идеализирания му образ, обясних, че заради тях той нито е по-малко патриот, по-малко революционер и поет, нито е по-малко герой и гении от това, ако го приземим, децата започнаха да ми вярват повече. Сега, когато зад гърба си имам опит с години в такава посока, моите ученици не ме гледат странно, а приемат, че просто и той е човек, но такъв човек, на когото могат да се възхищават и да се опитат да му подражават", каза Мая Антова и допълни, че за Ботев и българските герои трябва да се преподава така, че учениците да повярват.