Междувременно вносът на коли втора ръка от Западна Европа става все по-труден и търговците на автомобили са изправени пред сериозен проблем. По думите на хората от бранша, войната в Украйна е оказала голямо влияние върху бизнеса.

"Преди, за да отиде един камион до Италия и да вземе коли, се зареждаше за около 1050 лв. с нафта. Сега трябва да се зареди с 3000 лв.", обяснява пред Нова тв Георги Грозданов, който е търговец на употребявани автомобили.

Вносът на такъв тип коли за България е ограничен, защото производството на нови автомобили се бави, а това кара собствениците им да задържат старите си коли. На пазара в момента се забелязва феномен, казват прекупвачите – по-старите коли у нас поскъпват.

В същото време експерт председателят на Петролната и газова асоциация Живодар Терзиев коментира, че през лятото цените на горивата може да поевтинеят.

Той смята, че ще има колебания, но не смята, че ще се стигне дори до цени от 3,5 лева за литър. Напротив, очаква поевтиняване. И в момента в България са най-ниските цени на горива в ЕС, обясни още експертът.


Източник: dnes.bg