Необходимо е да носим само личната си карта. Заплаща се само потребителска такса от 2,90 лв. А в случай, че се наложи престой в болница, тогава се дължат по 5,80 лева за всеки ден в лечебното заведение, но за не повече от 10 дни в годината.

С две малки деца на море, на Петър Дамянов често му се налага да търси медицинска помощ. От bTV той и семейството му разбират, че имат право на по два безплатни прегледа, докато са в отпуск.

Доколкото знам, няма кампания, която да информира за подобно нещо. В Гугъл търсим най-близкия кабинет, който е частен, разбира се, защото държавните нямат някакви обозначения. Ако отидеш в болницата, не се знае точно какво ще се случи. А и ще ни приемат веднага, ако е частен кабинетът", разказва Петър Дамянов.

Ако в случай на инцидентно посещение при лекар ви поискат допълнително заплащане, то тогава е необходимо да изискате финансов документ, разясняват от Касата.

"Ако здравно-осигуреното лице смята, че са нарушени правата му може да подаде сигнал до НЗОК и/или РЗОК, на територията на която лечебното заведение осъществява дейността си“, допълват още от Здравната каса.

От Федерацията на "Българския пациентски форум" казват, че през годините са получавали сигнали за нарушения и съветват

"Трябва да се знае, че здравеопазването, след като си осигурен, не трябва да се доплаща за това, че си отишъл на почивка и да ти се развали почивката заради някой, който е решил да бъде търговец".

Всеки пациент може да направи справка дали дадено лечебно заведение работи с Касата на сайта на институцията.


Източник: focus-news.net